CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 4, 2012

DaripadaNya kita datang, kepadaNya kita kembali. Innalillahiwainnailaihiroji'un.

Assalamualaikum and hello there world!

Cukup sebulan. 29 Januari 2012 - 29 Februari 2012, tempoh Arwah Toki menjadi penginap wad-wad di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantn.

Sukar menerima ketentuanNya. Tapi hati ini redha dengan pemergian arwah. Berakhir sudah penderitaan Toki. Takdak lagi wayar-wayar dan tiub-tiub berselirat serata badan. Takdak lagi oxygen mask untuk dipakai.

Kakak kata, bila ditanya pada arwah, adakah arwah rindu pada arwah tok? Arwah toki cakap dia tak rindu sebab tak lama lagi nak jumpa dah. :)

Takdak rasa ralat di hati. Sempat juga diri ini berbakti buat kali terakhir untuk arwah. Memandikan, menukarkan lampin pakai buang untuk arwah pada hari Sabtu, 25 Februari 2012. Rupanya itu kali terakhir aku bergurau, berborak, dan berbakti untuk arwah.

7.15 pagi, dapat panggilan dari Ayah masa dalam perjalanan ke sekolah. Perjalanan 5 minit, rasa macam 50 minit. Lemah lutut, tapak kaki dah rasa tak berpijak di bumi yang nyata.

Allah dah aturkan semuanya yang terbaik untuk arwah. Urusan pengebumian berjalan dengan lancar, tanpa halangan. Arwah dikebumikan segera. Telah tertulis, aku takdak rezeki untuk menghadap dan menatap wajah arwah buat kali terakhir. Takmau diungkit lagi kisah itu.

Al-Fatihah untuk arwah. Semoga bahagia di sana.

Ya Allah, jangan lah Kau sempitkan kubur mereka. Kau terangilah kubur mereka dengan cahaya daripada segala amal baik mereka selama mereka hidup. Janganlah Kau seksa mereka dengan azab api nerakaMu.

notakaki: maaf, ayat bercelaru, sama macam fikiran dan hati tuan punya blog.

No comments: