CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 8, 2011

I had so much fun! (sambungan)

Assalamualaikum and hello there world!

Semalam ( 7 Disember 2011), Eyie mai ronda-ronda Aloq Setaq ketaqketaq. Setelah 4 hari berada di Kedah (tanpa roger aku), dia ngan beberapa orang kawan-kawan dia pi Penang pulak, layan Pesta Penang. Sebelum tu stay kat Langkawi. Rabu haritu katanya ke Kulim, terserempak ngan Cikgu Bintang.

Okay, itu bukan main point aku nak cakap dalam entry ini. I had s much fun keluaq dengan jejaka-jejaka ini tadi. Mulanya plan nak tengok Ombak Rindu dulu. Aku pon bergegas la ke Alor Star Mall, ingatkan aku dah lewat. Rupanya depa baru nak keluaq weyh! Aku sampai dalam jam 2.20, aku terus la ke panggung wayang dengan hajat besar nak beli tiket jam 2.40. Sampai ja, tengok dia tulis SLOD OUT kat skrin tu. Aku call Eyie, bagitau tiket habis. Aku dengaq kecoh dalam kereta betapa kecewanya depa tiket sold out. Wadehek weyh? Jejaka macho camtu boleh beria nak layan Ombak Rindu? Hahaha. Aku suka jugak, tapi kalau takdak pon, takpa.

Maka, tunggu la kedatangan depa ke AS Mall. Depa sampai dalam 2.50. Terus la pi beratoq, beli tiket jam 5. Lepas tu terus decide ak ke Pusat Sains Negara. Suruh aku jadi tourist guide. Hampeh! Semua naik kereta Anwar pastu tunggu kawan depa si Pacak park moto. Lepas tu baru lah si Eyie ni mai naik keta aku ngan Pacak. Aku sembang rancak la dengan Eyie sepanjang perjalanan tu.

Masuk Pusat Sains, depa teruja lebih. Aku biasa-biasa ja. Rasa canggung tau dak depa mai berkumpulan pastu aku ras terpinggir. Hahahaha. Sebenaqnya nak suruh depa ambik gambaq aku kat Pusat Sains tu. Tapi malu punya pasai, diamkan saja.

Maka, Takdak la gambaq.

Jam 4.20 baru kalot gerak ke Shahab, hantaq salah sorang lawan depa nak balik SP sebab ayah daia masuk wad ka apa tah. Memang kalut la sebab takut takdan masuk sebelum jam 5. Dah habis movie dalam kul 7.05 gak la. Depa kalut cari surau. Lepas tu aku ni ikut ja la depa pi mana pon. Lastly depa decide pi Icity tapi tak bagitau aku. Sekali lagi HAMPEH! Aku cakap ampa suma pi la dulu. Aku takdapat join kot. Nak balik rumah. Aku sebenaqnya rasa canggung sangat dengan depa. Kalau aku ada sorang kawan, tak pa jugak.


Start movie ja, aku rasa mengantuk. Cerita tu sepatutnya sedih dan membuai perasaan sayang, cinta, sedih tapi pada aku gagal. Review dia nanti aku buat entri baru. Cukuplah kot sampai di sini.

No comments: