CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 3, 2011

Innalillah. Stay strong Aala and Ayong & siblings

Assalamualaikum and hello there world!

Malam ni rasa tak berapa sedap badan. Sakit dada, pedih ulu hati mencucuk-cucuk. Since petang tadi pulak, rasa mengantuk yang teramat sangat. I've once heard kawan makcik cakap kalau mengantuk sangat-sangat tu, ada seseorang yang kita kenal (agak rapat) meninggal. Well, tidaklah aku percaya sangat, nanti jadi syirik pulak.

Benda utama yang aku nak cerita ialah asal pemergian ayahanda kepada seorang junior di IPG Ipoh, Aala Rosli. Mama ngan Abah Aala went for ibadah Haji selama sebulan. Hari ini la balik. I was told by Baby, her Maksu, that her father passed away in the plane, masa nak touch down kat KLIA. Sedihnya, ya Allah!

Aku baru ja baca status Ayong pagi tadi pasal kepulangan mama ngan abah dia. Ayong ada tulis abah tak sihat dan doakan abah selamat sampai ke Malaysia. Sungguh tak sangka la, yang abah depa meninggal masa nak touch down. Dah dekat sangat nak jumpa depa semua. Dah sampai masa, dah tiba ajal, memang takdak sapa boleh tahan kan?

Baby cakap jenazah sekarang masih ada kat Hospital Putrajaya, post mortem. Lagi luluh hati baca sms tu. Masa dapat tau berita kematian tu, aku nangis. Mungkin sebab Aala tu rapat ngan aku dan baby jugak salah seorang kawan baik aku. Aku kenal mama abah dan ayong Aala. adik beradik yang lain ja tak berapa rapat.

Apa-apa pun Aala & Ayong, kita sama-sama lah doakan agar roh arwah abah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para mukmin yang lain. .

notakaki: sama-sama lah sedekahkan Al-Fatihah dan bacaan Yaasin kepada arwah abah Aala, Encik Rosli.. :(

No comments: